El passat divendres vam tindre la oportunitat de gaudir, de la xerrada que ens va fer una noia que ha realitzat les pràctiques al col·legi espanyol, Federico García Lorca.
L'escola es troba situada en un prestigiós barri, al districte 16. En el centre ens explica com i reina una gran diversitat de procedència de l'alumnat, que es troba en situacion lingüístiques diferents. La majoria dels alumnes són franco-hispans, la llengua paterna sol ser el francès, però ens explica com els nens eren bilingües totalment.
Pel que fa a la part lingüística, treballen les llengües una hora setmanal que la dediquen exclusivamen al anglès, i la resta amb espanyol i francès. S'intenta treballa de manera conjunta. És treballa el projecte de lecto-escriptura; a partir dels coneixements previs dels nens sobretot amb els dibuixos llures, i tambè sel's hi fa un díctat fonètic. De manera que treballen de manera individualitzada, i a travès de treballs, es parteix de la paraula i desprès fonema per fonema. Creuen en la psicomotricitat fina, ja que és més fàcil pels nens.
Es treballa per projectes, però tambè seguint el quadern, però ens explica que quan es treballa sense fitxes ha de ser un treball molt complert i ben fet, ja que vol dir tenir uns objectius molt clars. Els racons, és divideixen per diferents àrees i es treballen amb equips. Quan un havia acabat, com a premi podia anar amb algún racó dins l'aula que li agradés.
Finalment ens va parlar d'un llibre molt interessant, " El libro viajero"; un llibre en blanc, que fan entre tots, pares, mares alumnes i professors.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada