
TÍTOL : " El petit globús vermell"
TÍTOL ORIGINAL: "El globito rojo"
AUTOR: Iela Mari
IL·LUSTRADOR: Iela Mari
EDITORIAL: Kalandraka
LLENGUA: Catalana
EDAT: A partir dels 0 anys
TIPUS DE LLIBRE: Llibre d'imaginació de tapa dura
COMENTARI CRÍTIC: En aquesta obra veiem un disseny minimalista, que va marcar una època. És un llibre sense text, que abasta el procès de la metamorfossis d'un globús en altres objectes, extrets de la imaginació de Iela. És un bon llibre adient per introduir a nens i nenes en el món de les formes geomètriques.
VIDEO DEL CONTE
Pitjeu al botó de play per visualitzar, el vídeo explica't a la ludoteca de Balàfia.
El dilluns 22 de març a les 19:00h, vam assitir jo i una companya a la ludoteca de Balàfia, per contar un conte. L' experiència viscuda va ser molt gratificant, ja que mai havia tingut la oportunitat d'explicar un conte, a un conjunt de nens i nenes tan nombros, en el context d'una aula. Tots i totes estem acostumats a contar contes, amb altres contextos més familiars, com ara cau d'orella d'algún germà o cosí. Però això ha estat diferent, els nervis han intentat traicionar-me però crec que he aconsseguit canalitzar-los i deixar-los guardats. Per tant vaig intentar parlar amb una veu forta, clara i entenedora. M'agradaria remarcar, que jo pretenia que els nens s'impliquessin en la història i que d'alguna manera, ells m'ajudessin a conduïr el conte. Va funcionar molt bè, ja que tots van ser molt participatius i s'ho van passar molt bè. La elecció del conte, hem va portar bastants dies, vaig estar rumiant moltes vegades, sobre el que era adequat o no, sobre si tenia que escollir un conte llarg o curt, tradicional o no...Però la desició va acabar decantant-se pel conte " El petit globús vermell" , una obra de Iela Mari. L'autora en aquest conte ens explica la metamorfosis d'un globús, en diversos objectes amb el quals guarda certa semblança i en què en cada canvi aporta diferents històries. És un conte sense lletra, a base d'imatges per això el vaig escollir, per fer algo diferent, una nova proposta que no em fes està pendent continuament de la lletra o d'aprendrem el llibre fil per randa. Aixì què vaig deixar volar la imaignació i mirant les imatges vaig fer-ne el meu propi conte, i els hi vaig explicar als nens.
Finalment, quan vam acabar vam viure una petita anècdota, sen's van apropar un nen i una nena i els dos és van dirigir cap a nosaltres. És van acostar i tot tirant-nos de la camisa, en van dir respectivament a mi m'agradat més el teu conte. Ens va semblar molt graciós i ens vam sentir moltbè al saber, que els nens ens havien escoltat i havien gaudit de l'hora del conte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada