27 de febr. 2010

RESUM LONDRES

Vam aprofitar l'espai d'un divendres de classe, per poder escoltar la gran experiència de la Carol Cosconera, una alumna de magisteri de la universitat de Lleida, que ens va fer una xarrada sobre la seva estança al Institut espanyol Vicente Cañada, de Londres.

Ens va explicar el context, en el qual és trobava englobat el centre, que anava de P-5 fins a secundària. S'aprenen dos llengües l'anglès i l'espanyol. D'aquesta forma, els coneixements d'una llengua afavoreixen a l'aprenentatge de la segona. A part d'aquestes llengües, la Carol ens va explicar, que tambè ensenyen idiomes segons la procedència dels pares.

Més endavant, va ensenyar-nos com funcionava la metodologia del Institut, que es basa en treballs per projectes, que intenten que estiguin contextualitzats i amb ensenyaments globals. Ens va explicar el projecte de los leones, yo ya soy mayot, Halloween, tardor-castanyada, nadal...No utilitzaven fitxes sinò que ho copiaven en un full en blanc. La psicomotrocitat anava lligada amb projectes. L'ensenyament no es basat, en la lecto-escriptura. Persegueixen un objectiu afavorir un pensament raonat, que els nens agafin la capacitat d'argumentar i el joc lliure.

En aquesta escola, es treballa sense fitxes com he recalca't abans, ja que és parteix de l'expressió oral, i és amb aquesta a la qual se l'hi dona importància. És vital llegir als alumnes abundants contes fantasiosos..., de manera que desenvolupin la seva capacitat creadora i expressiva. Per tant és important promoure l'hora del conte, com ens va exemplificar : " els contes de la sopa, la paraula oblidada...). Tambè treballen amb cançons amb resultats molt positius. De forma que aconssegueixen que acabin llegint i escribint de forma espontània i no tan arbitrària.

Solen seguir un esquema ordenat: la mestra, sol posar una paraula a la pissarra i desprès demana la lectura dels fonemes als nens, donant-los suport i estratègies, els ensenyen a contar síl·labes i lletres.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada